Regels en richtlijnen

Aansprakelijkheid Voorafgaand aan het Jumpen, dien je het aansprakelijkheid- en vrijwaringsformulier te ondertekenen. Hierin aanvaard je dat er bij het het betreden van de trampolines de kans op het oplopen van letsels bestaat en dat je zelf aansprakelijk bent voor jouw veiligheid. The Jump Factory is niet aansprakelijk voor eventuele lichamelijke letsels, noch voor verlies […]

Aansprakelijkheid

Voorafgaand aan het Jumpen, dien je het aansprakelijkheid- en vrijwaringsformulier te ondertekenen. Hierin aanvaard je dat er bij het het betreden van de trampolines de kans op het oplopen van letsels bestaat en dat je zelf aansprakelijk bent voor jouw veiligheid.

  • The Jump Factory is niet aansprakelijk voor eventuele lichamelijke letsels, noch voor verlies en/of schade aan jouw goederen.
  • Kinderen vanaf 6 jaar mogen zonder begeleiding de trampolines betreden doch dienen zij in het bezit te zijn van een ondertekende verklaring van hun ouder( s)/voogd/wettelijk vertegenwoordiger.
  • Kinderen onder 6 jaar mogen enkel met begeleiding van hun ouder ( s ), voogd/wettelijk vertegenwoordiger de trampolines betreden.

Veiligheid is onze eerste prioriteit

Begrijp de risico’s goed en wees voorzichtig! The Jump Factory is een actiesportfaciliteit waar blessures kunnen optreden. Zoals alle sporten, moeten deelnemers beslissen of de voordelen van betrokkenheid het risico op letsel waard zijn. Springen, terugveren met trampolines zorgt voor het risico op mogelijk letsel, zelfs als u veilig bent. Het potentieel voor letsel wordt sterk verminderd als je:

  • VEILIG SPRINGT
  • SPRINGT BINNEN JE VAARDIGHEIDSNIVEAU
  • DE REGELS VOLGT
  • OPLET VOOR ANDERE SPRINGERS

The Jump Factory is er om zoveel mogelijk plezier rond het springen te hebben. Een cruciaal onderdeel hiervan is een veilige en zachte landing in een gezellige omgeving om te kunnen genieten van een echt gevoel van vrijheid. Onze regels en richtlijnen zijn ontworpen om het voor iedereen veilig te houden en de kans op een letsel te minimaliseren.
Algemene regels worden hieronder weergeven:

  • Algemene veiligheidsregels (van toepassing op het hele centrum)
  • Regels voor specifieke zones: Big Air Bag, Slam Dunk en Dodgeball.

Je zult ook zien dat deze regels in The Jump Factory worden weergegeven. Lees ze aandachtig en volg ze.

Algemeen veiligheidsregels:

  • Eén persoon per trampoline
  • Spring binnen je vaardigheidsniveau
  • Spring niet of land niet op de padding
  • The Jump Factory goedgekeurde sokken moeten worden gedragen om een goed grip te garanderen.
  • Spring niet of land niet op opvulling
  • Veilig landen op je twee voeten of je achterste
  • Niet met twee tegelijk springen, worstelen of andere ruw spel
  • Geen eten of drinken op of in de buurt van de trampolines
  • Niet springen onder invloed van drugs of alcohol (verboden de trampolinezone te betreden)

Regels voor specifieke zones:

Big Air Bag

  • Duik nooit met je hoofd eerst de put in
  • Niet springen wanneer er nog iemand op de Big Air Bag zit!
  • Veilig landen op je achterste of rug.
  • Verstop je niet in de put omdat anderen op je kunnen springen zonder het te weten
  • Verwijder alle items uit je zakken
  • Verlaat zo snel mogelijk de Big Air Bag

Slam Dunk regels

  • Niet aan de ring, het bord of de steunstangen blijven hangen
  • Blijf op de trampoline, spring niet van de ene naar de andere ring
  • Slechts één persoon op elke trampoline tegelijk
  • Probeer alleen dunks binnen je vaardigheidsniveau

Dodgeball

  • Het begin van het spel

Het spel wordt gespeeld door 2 teams ieder bestaand uit 6 spelers die het spel beginnen door met een voet of hand de achterlijn (back-line) of muur.aan te raken.Voordat een game begint worden er 3 of 6 ballen in de center-zone of op de middenlijn geplaatst.3 spelers per team rennen op het startsignaal van de scheidsrechter naar de center zone / middenlijn toe om de ballen sneller te bemachtigen dan de tegenpartij.De 3 spelers de naar de center zone rennen mogen niet met de voet de voet de center zone betreden. Het met je voet staan op een centerzone lijn valt hier ook onder. Het aanraken van de grond in de center-zone met de handen is wel toegestaan alleen mits je een bal die zich in de center-zone bevind wilt bemachtigen..

De bemachtigde ballen moeten eerst teruggespeeld worden naar een medespeler die zich achter de “return-line” bevind, Vanaf dat moment mag de bal geworpen worden,

Alle worpen zijn toegestaan waaronder ook de slingerworp.

  • Spelen van het spel

1 game duurt 3 minuten. Een wedstrijd bestaat uit 3,5 of 7 games.
Wisselen van spelers is alleen toegestaan na een game of bij blessures/ongevallen.
Het is toegestaan een bal af te weren met een bal die je in handen hebt. Het afweren van een bal met het lichaam is niet toegestaan.
Als een speler af is dient de speler de hand duidelijk omhoog te houden zodat mede en tegenspelers weten dat de speler af is. De speler dient vervolgens alleen via de achterlijn het veld af te gaan. Als een speler weer het veld in mag dient de speler het speelveld ook via de achterlijn weer te betreden.
5 seconden regel

Het team dat zowel meer ballen als spelers op het veld heeft moet binnen 5 seconden een poging gewaagd hebben om de tegenstander af te gooien met minimaal 1 bal.

Het team dat alle ballen in bezit heeft moet binnen 5 seconden een poging gewaagd hebben om de tegenstander af te gooien met minimaal 1 bal. Heeft het team maar 1 speler over dan geldt de 5 seconden regel niet.

  • Afweren (blocken)

Afweren is alleen toegestaan met de bal. Het afweren met het lichaam is niet toegestaan

  • Wanneer is een speler af?

Als een speler door de tegenstander wordt afgegooid zonder dat de bal eerst de grond/muur raakt/
Als de tegenstander een door jou geworpen bal weet te vangen.
Als een speler met het lichaam op of over de zij,achter en/of middenlijn komt. Ook 1 voet 1 millimeter op een veld lijn is af. Hierover beslist de scheidsrechter.

Als een speler een bal afweert en de controle over de bal in handen verliest.
Als je een bal weg slaat of tegen de bal aan schopt.
Als je een bal afweert en je laat de bal waarmee je afweert uit je handen vallen.
Als je een bal afweert en je word vervolgens door de geworpen bal via de bal waarmee je afweerde geraakt.
Als een speler in gaat tegen scheidsrechterlijke beslissingen.

  • Vangballen

Een succesvolle vangbal brengt een medespeler die af is terug het veld in.
De eerste die af is mag als eerste weer het veld in.
Een vangbal geldt alleen als vangbal als de bal in 1 keer (aldus direct) wordt gevangen.

  • De “Save” Regel

Je kunt een speler redden als je een bal vanuit de lucht vangt die eerst je medespeler raakt zonder dat de bal eerst op de grond of tegen de muur aankomt.
Bij een vangbal in de “”save rule” is de de tegenspeler die de bal wierp niet af.

  • Winnen van het spel

Als alle spelers van de tegenpartij af zijn.
Als jou team aan het einde van de 3 minuten speeltijd meer spelers in het veld heeft staan dan de tegenstander.